Challenges businesses face
- Đội ngũ giảng viên nội bộ thiếu kỹ năng sư phạm
- Chất lượng đào tạo nội bộ còn thấp, chưa đồng đều, các chương trình đào tạo chưa đạt hiệu quả.
- Không có lộ trình phát triển giảng viên nội bộ
Who is this course for?
- Nhân sự phòng đào tạo (L&D)
- Middle management, senior management
- Nhân sự chuẩn bị trở thành giảng viên nội bộ
Course content
Chân dung Trainer chuyên nghiệp
- Vai trò và sứ mệnh của người Trainer trong doanh nghiệp
- Các cấp độ phát triển của Trainer: Từ truyền đạt viên đến nhà tạo động lực
- 4 vai trò – 5 tiêu chí – 6 năng lực cần có của 1 Trainer
- Tư duy người truyền cảm hứng – Kết nối, lôi cuốn và chuyển hóa
Mô hình học tập của người lớn
- Đặc điểm học tập của người trưởng thành (Adult Learning Principles – Andragogy)
- 4 phong cách học phổ biến (VAK-Ad Model)
- Mô hình 70:20:10 trong phát triển năng lực
- Ứng dụng thực tế: Thiết kế hoạt động học phù hợp từng đối tượng
Quy trình đào tạo hiệu quả
- 4 bước thiết kế đào tạo chuyên nghiệp: Xác định nhu cầu – Thiết kế – Triển khai – Đánh giá
- Quy trình khảo sát nhu cầu đào tạo chuyên nghiệp
- Quy trình dẫn giảng hiệu quả
- Lập kế hoạch buổi học: Giáo án – Học liệu – Tương tác
Mô hình dẫn giảng chuyên nghiệp
- Các mô hình dẫn giảng hiện đại
- Kỹ thuật mở đầu ấn tượng – Giữ năng lượng xuyên suốt – Kết thúc đầy cảm hứng
- Nghệ thuật kể chuyện (Storytelling), đặt câu hỏi và điều phối thảo luận
- Xử lý tình huống khó: Học viên khó tính, mất tập trung, chống đối
- Thực hành dẫn giảng theo nhóm + phản hồi trực tiếp từ chuyên gia
Learning format
E-Learning
Online training, unlimited enrollment, cost-effective
Live
Training at Bellsystem24 Vietnam or partner facilities
Results after the course
- Phát triển đội ngũ trainer chuyên nghiệp, từ đó nâng cao chất lượng đào tạo, phát triển nguồn nhân lực của tổ chức
- Trainer có kỹ năng trình bày lôi cuốn, tự tin và xử lý linh hoạt các tình huống
- Giúp trainer tổ chức, biên soạn tài liệu đào tạo một cách hệ thống, logic và dễ tiếp cận
- Biết cách tạo môi trường học tập tích cực, khuyến khích sáng tạo và cập nhật kiến thức mới
Our Unique Value
We believe that the best training solution is one that is tailored to the needs of each business, addressing issues from mindset to operational methods at their root.
Leading expert in team development and organizational culture
Bellsystem24 Vietnam is a leading Japanese and Vietnamese company with over 40 years of experience in training and human resource development for the customer service industry, and is a member of many prestigious global associations.
Flexible "measurement"
Consulting and designing structured training programs based on: Field of activity, scale, characteristics, and business philosophy.
Five-factor training method
Maximize the integration of experiential activities and lesson content.
The classroom has virtually no barriers, helping students integrate quickly, interact in diverse ways, and easily enhance their knowledge.
Ensure that 90% students remember and apply immediately
Numerous specific illustrations and hands-on activities at a professional Contact Center.
Practice and follow-up after training, combined with the use of E-learning applications to mentor and coach students, helping them confidently apply the knowledge they have learned to their work.
Differences
- # Flexible Design
- # High practicality
- # Differentiated Approach
- # Post-training support and assistance
Faculty
As experts in team capacity building and corporate culture development, with years of experience teaching personnel at major companies such as VietinBank, TPBank, MSB, Agribank, CMC, Thaco Auto, etc.
Mr. Bui Tien Dung
Training Division Manager
10 years of teaching experience in customer service skills and sales for major partners such as Yamaha, VNPost, Viettel, and EMS.
Ms. Nguyen Thi Ngoc Anh
Training Team Leader
Over 8 years of teaching experience in customer service for projects with partners Vietjet Air, Sony, Shopee, Abbott, and Glico.
Ms. Nguyen Thi Thu Giang
Director of the Human Resources Unit
Research and teaching expert in customer service for partners such as VietinBank, BIDV, GMobile, and HTVC.
Implementation process
Step 1
Receive requests, conduct surveys, and agree on training objectives
Step 2
Design training programs based on the actual situation of the enterprise
Step 3
Training preparation work
Step 4
Implement training
Step 5
Post-training evaluation and certification
Step 6
Post-training and retraining surveys
Our customers







