Challenges businesses face

  • Nhân viên thiếu sự chủ động, chỉ làm yêu cầu mà không có tư duy phản biện.
  • Quản lý quyết định vội vã, thiếu đánh giá đa góc nhìn, dẫn đến sai sót.
  • Lập luận và giao tiếp hạn chế khiến cuộc họp không có kết quả.
  • Đội ngũ thiếu sáng tạo, thiếu cải tiến làm giảm năng lực cạnh tranh.

Who is this course for?

Course content

  • Định nghĩa về Tư duy phản biện (Critical Thinking) và tầm quan trọng trong kỷ nguyên thông tin.
  • Phân biệt giữa Tư duy phản biện và “phản bác” hay “chỉ trích”.
  • Các đặc điểm của một người có tư duy phản biện tốt.
  • Tại sao tư duy phản biện lại cần thiết cho sự phát triển cá nhân và thành công trong kinh doanh.
  • Các rào cản phổ biến đối với tư duy phản biện.
  • Giới thiệu và hướng dẫn áp dụng mô hình FTO
  • Áp dụng FTO để phân tích một vấn đề hoặc tình huống phức tạp.
  • Hiểu về cấu trúc của một lập luận (Luận điểm, Luận cứ, Bằng chứng).
  • Các loại bằng chứng và cách đánh giá độ tin cậy của bằng chứng.
  • Nhận diện các lỗi ngụy biện phổ biến (Logical Fallacies) trong lập luận của bản thân và người khác.
  • Xây dựng lập luận chặt chẽ, có tính thuyết phục.
  • Cách phản biện một lập luận một cách có logic và tôn trọng.
  • Ứng dụng Tư duy phản biện trong công việc và đời sống

Learning format

E-Learning

Online training, unlimited enrollment, cost-effective

Live

Training at Bellsystem24 Vietnam or partner facilities

Results after the course

Certificate of Training

Our Unique Value

We believe that the best training solution is one that is tailored to the needs of each business, addressing issues from mindset to operational methods at their root.

Leading expert in team development and organizational culture

Bellsystem24 Vietnam is a leading Japanese and Vietnamese company with over 40 years of experience in training and human resource development for the customer service industry, and is a member of many prestigious global associations.

Flexible "measurement"

Consulting and designing structured training programs based on: Field of activity, scale, characteristics, and business philosophy.

Five-factor training method

Maximize the integration of experiential activities and lesson content.
The classroom has virtually no barriers, helping students integrate quickly, interact in diverse ways, and easily enhance their knowledge.

Ensure that 90% students remember and apply immediately

Numerous specific illustrations and hands-on activities at a professional Contact Center.

Practice and follow-up after training, combined with the use of E-learning applications to mentor and coach students, helping them confidently apply the knowledge they have learned to their work.

Differences

Faculty

As experts in team capacity building and corporate culture development, with years of experience teaching personnel at major companies such as VietinBank, TPBank, MSB, Agribank, CMC, Thaco Auto, etc.

Mr. Bui Tien Dung

Mr. Bui Tien Dung

Training Division Manager

10 years of teaching experience in customer service skills and sales for major partners such as Yamaha, VNPost, Viettel, and EMS.

Ms. Ngoc Anh

Ms. Nguyen Thi Ngoc Anh

Training Team Leader

Over 8 years of teaching experience in customer service for projects with partners Vietjet Air, Sony, Shopee, Abbott, and Glico.

Ms. Giang Nguyen

Ms. Nguyen Thi Thu Giang

Director of the Human Resources Unit

Research and teaching expert in customer service for partners such as VietinBank, BIDV, GMobile, and HTVC.

Implementation process

Step 1

Receive requests, conduct surveys, and agree on training objectives

Step 2

Design training programs based on the actual situation of the enterprise

Step 3

Training preparation work

Step 4

Implement training

Step 5

Post-training evaluation and certification

Step 6

Post-training and retraining surveys

Our customers

Scroll to Top

Let BSV help you gain deeper insights through a 1:1 consultation session